Johan Looijmans
Mijn ambitieverhaal
02/01/2025, 10:11
Vertel eens Johan, wat is jouw ambitie?
In mijn carrière heb ik eigenlijk nooit een specifieke ambitie voor een functie gehad. Om werk te doen waar ik blij van word heb ik altijd leuk gevonden, maar ook om werk te doen waar andere mensen blij van worden. Aan de voorkant vind ik het leuk om dingen te ontwikkelen en op te zetten. Naast het werk dat ik doe bij klanten, vind ik het ook belangrijk om myBrand mee te ontwikkelen naar de toekomst toe. Dat is graag wat ik wil blijven doen. In welke rol dat precies is, heb ik niet voor mezelf uitgestippeld. De rol die ik nu vervul is de Business Architect, die rol vind ik erg leuk en past goed bij me. De dingen waar ik blij van word en de dingen die ik goed kan, komen samen in deze rol.
Hoe draagt myBrand bij aan het realiseren van jouw ambitie?
Je krijgt de vrijheid wanneer je die nodig hebt en je krijgt de mogelijkheid myBrand mee verder te ontwikkelen en te ondersteunen. Het werk moet ik zelfstandig doen, maar dat is ook de bedoeling van mijn rol als Business Architect. Ik krijg alle ruimte om die rol goed in te vullen. Graag kijk ik samen met mijn collega’s naar wat belangrijk is en daar wil ik me graag voor inzetten.
02/01/2025, 10:27
Wat zijn jouw belangrijkste drijfveren?
Het werken met de producten, de oplossingen en de klanten. Ook het werken met collega’s is voor mij een belangrijke drijfveer. Het werken met zowel technische als functionele consultants, maar ook met sales en management, om te zorgen voor een goede oplossing waar de klant blij van wordt.
Wie is jouw grootste voorbeeld binnen myBrand?
Schakelen met Linda doe ik veel, omdat zij directeur is van SAP Implementation Services. In mijn carrière heb ik geleerd dat het niet werkt als je wilt worden zoals een ander, want je bent jezelf. Het is interessant om te kijken hoe bijvoorbeeld collega’s in het directieteam, zoals Dennis, Seger en Marcel bepaalde zaken prioriteit geven. Ik kan leren van de manier waarop zij balanceren tussen operationeel, strategisch en tactisch. Vanuit mijn rol wil ik daar graag een bijdrage aan leveren.
02/01/2025, 11:07
Wie is jouw grootste voorbeeld buiten myBrand?
Tijdens mijn carrière heb ik wel mensen ontmoet die een klankbord zijn. Ook in mijn vriendengroep zijn er personen die in hetzelfde vakgebied zitten. Met hen wissel ik ook regelmatig van gedachten over wat er op dat moment interessant is.
Vinden jouw vrienden je ambitieus? Waarom?
Mijn vrienden zullen mij een harde werker en een ambitieus persoon vinden. Mijn werk vind ik leuk, ik werk hard en speel graag een relevante rol. Een balans hebben tussen geluk, werk en privé is belangrijk voor mij.
02/01/2025, 11:41
Vinden jouw collega’s je ambitieus? Waarom?
Collega’s vinden mij denk ik wel ambitieus. De balans zoeken tussen mijn ambitie, de rol die ik heb en mijn respect voor collega’s die al lang bij bepaalde klanten werken probeer ik te zoeken. Naar collega’s die veel ervaring hebben met het werken bij klanten luister ik goed, want deze personen hebben echt iets te melden. Graag sta ik vooraan, maar wel samen met mijn collega’s.
02/01/2025, 12:14
Waar wil je over 5 jaar zijn?
Over 5 jaar wil ik terugkijken op veel succesvolle S/4HANA transformaties bij klanten. De aanpak van de Discovery Scan die we hebben binnen myBrand willen we graag professionaliseren en nog vaker inzetten om klanten mee te helpen. We beschikken over veel kennis, maar het kan altijd nog beter worden samengebracht in de aanpak. Daarom heb ik het voorstel aan de directie gedaan om ook de aanpak voor S/4HANA conversies op te pakken. Hier zijn we op dit moment ook mee bezig. Dit soort dingen zitten intrinsiek in me en wil ik het initiatief voor nemen. Tegelijkertijd zorg ik ervoor dat ik altijd op de hoogte blijf van alle ontwikkelingen door trainingen en alle relevante updates te volgen.
02/01/2025, 12:34
Zijn er dingen die jou tegenhouden in het realiseren van jouw ambitie?
Nee, dat gevoel heb ik niet. myBrand is juist een omgeving waar dit mogelijk wordt gemaakt en je jezelf kan blijven ontwikkelen.
Waar word je gelukkig van in je werk?
Als een klant echt tevreden is met datgeen wat we hebben opgeleverd of uitgelegd. Dat is een van de belangrijkste dingen voor mij. Klanten spreken soms deze waardering uit, maar ook nemen zij zelf het initiatief om eens te praten over andere oplossingen. Als klanten je oprecht zien als trusted advisor, daar word ik blij van! Veel weten en een klik hebben met de klant is het belangrijkste.